CME Magazine
Country Magazine for Artists and Line Dancers - since 2001

2022-Presentaties

Danny Vera - The New Black and White ( Part V)
Release date: 30-09-2022
The New Black & White Pt. V uit. De vijfde in de serie EP's die Danny Vera - naast zijn reguliere albums - uitbrengt op cd en 10” vinyl. Op The New Black & White staan altijd een paar eigen tracks die worden aangevuld met voor hem bepalende covers. En dit keer zitten daar unieke collaboraties tussen. Want waar Danny Vera al eens samenwerkte met André van Duin, slaat hij op The New Black & White Pt. V de handen ineen met het fenomenale The Rosenberg Trio en de hit formatie Krezip. ( Bestel hier online )

Gerrie & Ron ( Come On Baby)
Release date: 23-03-2022
Een heerlijke Americana song met een echte "The Mavericks" sound. ( Website )

Gerrie & Ron ( Little Darling Dance With Me)
Release date: 01-10-2022
“Little Darling Dance With Me” is een heerlijke Americana song met invloeden van o.a. de Texas Tornados met een heel klein Mavericks sausje. De prachtige arrangementen slepen je direct mee in het Mexicaanse cantina gevoel, die garant staat voor gezelligheid, lekker eten, drinken en muziek waarop je wilt dansen. ( Website )

Back to the Country volume 7
Release date: 06-10-2022
Deze CD is tijdens de optredens in de theaters te koop of te bestellen via www.savannah.nl
De volgende nummers zijn op deze CD te vinden:
01 - Wabash Cannonball 02 - Islands in the stream 03 - Mama's, don't let your babies grow up to be cowboys 04 - Me and you and a dog named Boo 05 - Poison love 06 - I just wanna dance with you 07 - Mendocino 08 - Chattahoochee 09 - The running kind 10 - Volver, volver 11 - Rhythm of the rain12 - Wonderful tonight

Leo Koster Band ( Rickies Till Dawn )
Release date: 30-09-2022
Een nieuw album genaamd Rickies Till Dawn is uitgebracht op More!!!Records/Continental Record Service op 30 september 2022. Met 12 originele nummers, allemaal geschreven door Leo Koster. De plaat kreeg goede recensies voor de release. Tegelijkertijd verschijnt er een video van het nummer That Extra Guitar. De band bracht 65 voornamelijk vintage gitaren de studio in voor de opnames! Het album zal beschikbaar zijn als fysieke cd, maar ook als download en via streamingdiensten. ( Website )
“Rickies Till Dawn” is een vrolijk gitaaralbum met knipoogjes naar Buffalo Springfield, Dave Edmunds, Tom Petty en Fairport Convention. Gitaristen Leo Koster, Han Bavinck en gastspeler Bart-Jan Baartmans gebruikten 26 verschillende gitaren, veelal vintage, om een breed scala aan vermakelijke gitaargeluiden neer te zetten. 12-snarige Rickenbackers (“Rickies”), oude Gretsches, Fender Telecaster Stringbender, Strats, Les Pauls en MEER!!!! werden gebruikt. Ook aan de vocale harmonieën werd veel tijd en aandacht besteed. ( Krant Review )

Dick van Altena 'Café de Leeuw'
Release date: 22-05-2022
Dialectalbum ‘Café de Leeuw’ Oosterhout (Gld) – ‘Café De Leeuw’ is de titel van de nieuwste CD van Dick van Altena. Met dit 35e album (!!) keert hij na Engels- en Nederlandstalige uitstapjes weer even terug naar de streektaalmuziek.‘Café De Leeuw’ bevat 12 zelfgeschreven liedjes die in alles weer Dick van Altena ademen en is de opvolger van ‘Golden Liesjes’ uit 2016. Humoristische en poëtische beschrijvingen van de Overbetuwse regio en de mensen die er leven vormen weer de hoofdingrediënten. Op een van de tracks is hit-maker René Karst te horen in een Drents-Betuws duet met Dick.
Bestelwijze ‘Café de Leeuw’: De nieuwe CD is eenvoudig te bestellen: Maak € 18,95 over naar NL95 RABO 0139 8184 13 t.n.v. D. van Altena o.v.v. ‘Café de Leeuw’.
Niet vergeten (!) om vervolgens je adresgegevens te mailen naar cd@dickvanaltena.com Je hebt het album dan binnen twee (werk)dagen (in Nederland) in huis. ‘Café de Leeuw’ is uiteraard ook te koop bij de CD stand tijdens optredens. (m.u.v. de ‘Back to the country’ theatershows)

Hermann Lammers Meyer " Texas Me "
Release date: 21-10-2022
Label: Desert Kid Records (Obermain)
Hermann Lammers Meyer heeft opnieuw een van zijn prachtige cd's uitgebracht. Op de schijf staan in totaal 20 nummers (sommige nog niet uitgebracht) vereeuwigd, waarvan sommige herwerkt onder het motto "ze zijn te mooi om op verschillende cd's te vegeteren". laatste paar jaar, en daar heeft hij zeker iets voor te laten zien.
Nieuwe duetten met de inmiddels overleden Ann Pascoe, zijn zus Marion Möhring, Jeff Chance, Michael Thomason en David Pool zorgen voor veel afwisseling, evenals nieuwe vocale versies van "Texas Me" en de klassieker en Bee Gees-song "First Of May" . En hij heeft helemaal gelijk als hij zoiets doet. Twee gloednieuwe nummers werden opgenomen met zijn Emsland Hillbillies in de Firrel Studio van Erwin Wilken en toegevoegd aan deze geweldige productie. Natuurlijk is er op de cd ook ruimte voor twee prachtige kerstliederen, passend bij de adventstijd. Het is een typisch Hermann Lammers Meyer album, geen moment verveeld, je luistert tot het einde met interesse. Zo moet een goed album bedacht worden en dat Hermann Lammers Meyer het kan heeft hij al vaak genoeg bewezen.  ( Website )